Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom groeien mijn zaailingen zo slecht?

het betreft bv geraniums, judaspenning, sla, bonen ,ui aardbei.De aarde is zo'n pakketje die je mengt met 4 liter water en dan heb je een volle emmer aarde.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
747

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

verkeerde samenstelling, gewoon in de grond zetten veel water geven en dat herhalen.. niet te diep zaaien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb ok wel eens dat soort samengeperste aarde gebruikt, ik was ook nniet blij met het resultaat. Misschien kun je bij het verplanten "gewone"tuinaarde of potgrond gebruiken en hopen dat dat beter gaat
(Lees meer...)
12 jaar geleden
naar mijn idee zitten daar niet echt veel voedingsstoffen in.
ik zou eens wat vloeibare mest toedienen.
is de standplaats verder goed, en staan ze lekker vochtig in het zonnetje?
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Normale potgrond gebruiken want daar zit voor ongeveer zes weken voeding genoeg in. Zeker geen tuinaarde gebruiken,dat is voor de tuin. Voldoende vochtig houden en zeker niet te nat. Heel jonge zaailingen zeker niet in de zon zetten, ze verbranden zomaar. Geranium is niet bepaald de makkelijkste om te zaaien. Hebben veel warmte nodig en moet eigenlijk al in Januari gezaaid worden om mooie planten te krijgen in hetzelfde jaar. Sla is net vuil, dat groeit normaliter overal. (en wil ook overal opgevreten worden door beestjes).Succes met het vervolg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding