Hoe heet de tuinplant die deze zeer grote bladeren heeft?

De vorm is lichtelijk langwerpig en er staan witte 'lijnen' op, dat zijn niet de nerven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige dat ik weet is dat hij nu pas begint te groeien, voorheen geen spoor ervan gezien.

Het beste antwoord

Als jouw tuin niet in Nederland is, dan heb je misschien een soort Colocasia ook wel olifantsoor genoemd.
Sommige soorten hebben wel bladeren van1.5 tot wel 2 m.!!!

Toegevoegd na 4 minuten:
Colocasia fontanesii
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eddijst, mijn tuin is in Nederland, en de tuin waar de plant in staat, is ook in Nederland, maar is mijn tuin niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar het zou fantastisch zijn als het die plant is!! En wat goed van jou dat je het zo snel weet, ++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eddijst, opeens bedenk ik dat het misschien een courgetteplant is, kan dat? Wel wat erg vroeg in het seizoen he...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze olifantsoor komt in het subtropische buitenland veel voor, en in ons land alleen bij een echte liefhebber, heb deze plant zelf ook gehad, maar dan als vijverplant, er is ook een soort met donker paars blad, heel erg mooi.
Zoek hem maar op op internet en je zult zien dat het hem is. Homepage kwekerij De Groene Toko
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel! weer een vette plus + voor jou