Wie heeft in het verleden de bloemen een naam gegeven en een betekenis er aan gegeven.

Ik heb twee sites gevonden en beiden geven een verschillende uitleg.

http://www.natuurtuinen.nl/diversen/bloementaal.htm

http://www.wierook.nl/bloemen_en_hun_betekenis.php

Wie heeft hier veel kennis over!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.8K

Het beste antwoord

volgens mij staat in de bijgevoegde link heel uitgebreid uitgelegd hoe de naamgeving van bloemen (en planten) door de eeuwen heen tot stand is gekomen.
zie het stukje tekst hieronder en de link bij de bron

Geschiedenis
Aan planten worden reeds eeuwen lang een naam gegeven. Men gebruikte daar vooral het Grieks en Latijn voor. De oudste namen waren zeer langen en beschrijvende namen.
* Theophrastus (4e eeuw v.Chr.) ordent de planten volgens opvallende morfologische kenmerken.
* Middeleeuwen: de ordening gebeurt volgens geneeskrachtige werking van de planten (kruidenboeken).
* 16e eeuw: de ordening gaat zoals Theophrastus dat deed (morfologisch).
* Linnaeus (1707-1778) ordent de planten naar het aantal en de bouw van meeldraden en stampers. Hieruit ontstaat de binaire nomenclatuur die wij nog steeds gebruiken. Hij schrijft in 1753 het boek species plantarum.
18e eeuw: de evolutieleer gaat een rol spelen. Charles Darwin schrijft in 1859 'The origin of species'. Verwantschap tussen planten wordt de basis voor de indeling van de planten.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk dank voor Uw antwoord en toegevoegde link, heb hem bij mijn favorieten geplaatst.