Wat is er met de hortensia aan de hand?

De buurvrouw heeft een prachtige tuin en ze besteedt daar ook erg veel aandacht aan.Maar er staat een hortensia die helemaal bruin is.De bladeren zijn allemaal bruin alsof ze helemaal uitgedroogd zijn terwijl er vlak naast een prachtige hortensia volop staat te bloeien.Wat is er aan de hand?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
9.9K

Antwoorden (2)

Vorige week was het heel warm en droog, het kan zijn dat net die ene Hortentia te droog stond, hij hangt dan slap en na regen weer normaal, maar wel worden later de blaadjes wel bruin.
Een andere mogelijkheid is dat hij door mest verbrand is, kan ook mest van een hondenplasje of kat zijn. De wortels gaan dood en de plant kan geen vocht meer opnemen en verdroogt, zelfde effect!
Ik zou hem extra water geven,en als dat het probleem was zal de plant weer opnieuw uitlopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank Je Ed , van die kattenplas zou inderdaad wel kunnen want die zie ik wel eens bij haar in de tuin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben dol op hortensia's, ik ken dit zelfde euvel nog uit onze vorige woning.
Of wolluis ( witte bolletjes onder het blad) Allemaal dooddoeners voor de hortensia. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wolluis krijg je als de Hortentia regelmatig te droog staat bij voorkeur tegen een woning, want als het dan regent, valt er tegen een woning vrijwel niets.
Waarschijnlijk staat de plant dan op een te zonnige plek en na enkele hete dagen kunnen de bladeren bruin gaan krullen.
De plant dient beschermd te worden (parasol of laken) en tussen 12 en 16 uur enkele keren naar behoefte besproeid te worden.