Wanneer komen dak plantanen in bloei?

Ik heb ze verleden jaar namelijk vrij kort gesnoeid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
6.9K

Antwoorden (3)

Platanen zijn hele sterke bomen en kunnen goed tegen kort snoeien. In deze tijd gaan de uitlopers beginnen. In de bloei komen ze pas later, in mei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dakplantanen komen in bloei vanaf maart/april.

Hier heb je een overzicht van verschillende soorten platanen:

http://www.bomenonline.nl/Assortiment/Search.asp?sKeyword=Platanus&Lang=NE
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Platanen bloeien pas als ze uitgegroeid zijn tot een boom, door het telkens opnieuw snoeien, blijven ze wel nieuwe takken vormen, maar hieraan komen nooit bloemen, de takken moeten minstens een aantal jaren oud zijn en de boom moet volwassen zijn.
Dus zal je aan een dakplataan, nooit of vrijwel nooit bloemen zien.
Trouwens, die bloemen stellen niet zo veel voor, ze zijn erg onopvallend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In je vraag staat wanneer hij gaat bloeien. (bloemen)
Er staat niet wanneer hij gaat groeien( bladeren)
Wat groeien betreft, de plataan is een van de allerlaatste in het voorjaar die blad maakt, zeker als je hem flink teruggesnoeid hebt, maar hij zal altijd uitlopen.