Wie heeft ervaring met kruipende jeneverbes als grasvervanging?

De Juniperus horizontalis is een kruipende jeneverbes. Nu wordt hij nogal een aangeprezen als grasvervanging.
Mijn vraag is, wie heeft er op die manier ervaring mee en kun je er kinderen op laten spelen?
Het zou mooi zijn, nooit meer gras maaien.

Toegevoegd na 16 minuten:
Dit staat in de advertentie;
De ideale gazonvervanger! Deze groenblijvende en kruipende conifeer groeit heel dicht en blijft mooi groen. Nooit meer maaien en u kunt er zelfs op lopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het gekke Loenie, ze adverteren dat je er op kunt lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De takken van deze conifeer kunnen makkelijk afbreken als je er over heen loopt, zeker als je op het hart van de conifeer gaat staan.

Het beste antwoord

Deze jeneverbes is een uitstekende plat groeiende conifeer, maar na aanplant moet je toch wel op 3 a 4 jaar rekenen voordat alles zover is dichtgegroeid, dat er geen onkruid meer kan groeien en dan bedoel ik eenjarig onkruid, meerjarig onkruid zoals: distels, zevenblad, kweekgras, kruipende boterbloem enz. komen er gewoon doorheen, nee erger nog je kunt nooit meer schoffelen, spitten of tegen het onkruid spuiten, immers het is dichtgegroeid met de jeneverbes.
Dus moet je het er met de hand uittrekken, dus alleen maar meer werk en ergenis!!
Er overheen lopen voor een heel enkele keer gaat redelijk, maar er is altijd het risico dat er takken afscheuren.

Wil je echt van je gras en onderhoud af, plant dan deze jeneverbessen op ruime afstand, dek nu alle kale grond tussen de planten af met een laag gemalen boomschors ( geen houtsnippers) van 10 cm dik, dit gaat dan ongeveer 7 jaar mee!!!
Tegen de tijd dat het schors is verteerd, is ook de jeneverbes uitgegroeid en is er geen onbedekte grond meer.
Dit werkt uitstekend, heb hier al 30 jaar ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ed, heel erg bedankt voor het uitgebreide antwoord, het leek me al te mooi om waar te zijn.
Nog even een vraag aan jou persoonlijk, een tijdje geleden heb ik gevraagd wat een goede zitmaaier is, heb je daar ook ervaring mee?
Mijn tuin is ca. 25m. breed en 100m. lang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik ben niet zo'n man van de machines en al helemaal niet van de zitmaaiers.
Ik heb jaren lang een bedrijf gehad wat voornamelijk in de aanleg zat, zoals natuurtuinen een vijvers.
Onderhoud liet ik lekker over aan de collega"s, die zag ik vaak tobben aan de maaiers op maandagmorgen en dan liep hun hele onderhoud schema in de war!!
Wat een stress zeg!
Dus had ik alleen een paar Honda maaiertjes, voor in geval van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, nou snap ik dat je toen niet antwoordde, dankjewel Ed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent en blijft de beste, bedankt!

Andere antwoorden (2)

Je kunt er wel eens een keer over lopen, maar dat is iets heel anders dan het als speelveld gebruiken. Dan gaat het geheid stuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je hoor, dacht al dat het zoiets zou zijn.
wij hebben ze ook jaren geleden bij jeweetwel uit hgom gekocht
ze groeien erg langzaam
een enkele keer op lopen kan, maar zoals hierboven gezegd kijk ui dat je geen takken afbreekt. meteen maanden groei weg.
maar voor kinderen op te laten spelen: niet doen.
badje op plaatsen: niet doen (veel te stug en ongelijk).

liever maaien.
of kunstgras, dat is tegenwoordig ook lekker zacht ne heel mooi, maar wel ERG prijzig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pokemon, dankjewel.