ik heb vorig (na) jaar mijn katjes boom gesnoeid omdat de takken helemaal dood hout waren. de stam was nogwel groen.(met nagel geprobeerd)

komen er nog uit lopers??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.2K

Het beste antwoord

Door het afzagen/ knippen van alle takken, heeft de wilg nu geen normale blad en bloemknoppen meer.
Dat geeft echter niets, want hij heeft nog een truukje in huis, hij heeft net als alle andere bomen en struiken, slapende knoppen, die pas uitlopen als de gewone knoppen weg zijn, maar dat duurt wat langer met uitlopen dan gewone knoppen, dus het komt helemaal goed met je wilg, als je nu gaat kijken, dan zal je het begin van deze slapende knoppen al kunnen zien.
Echter, je schrijft dat vorig jaar al je takken dood waren, en dat is vreemd, er is dus wel wat aan de hand met je wilg, zijn wortels zijn dan of verdroogd of verrot.
Misschien staat de wilg in de zomer veel te donker, daar kunnen ze niet tegen, ook mogelijk is, dat er honden tegen aan plassen, dan verbranden de wortels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als de boom nog leeft, en dat blijkt uit je test op de stam, zal de boom vanzelf weer gaan uitlopen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
ja, ik denk dat hij nog wel uitloopt, maar je moet je wel afvragen waarom de takken dood zijn, er is dus wel iets aan de hand.
volgens mij valt hij onder de wilgen, dan kan je de stam inkorten door een stukje onder de top schuin af te zagen, dan loopt hij gewoon weer uit.
maar eerst even afwachten wat hij nu doet, want als de temperatuur wat beter word, zie je het heel snel.