welke boterboon geeft het beste resultaat ,de witzadige of de zwartzadige?

de beste smaak ,resistentie tegen ziekten en de beste oogst?

13 jaar geleden
in: Tuin
flyingcrow
13 jaar geleden
de boterboon is een geelkleurige boon,en er zijn er met witte zaden en met zwarte zaden

Het beste antwoord

Ik heb alleen maar ervaring met een soort boterboon, met de witte zaden, de opbrengst is uitstekend, sterke en gezonde planten, alleen bij het opkomen is er vaak een probleem, dat meestal te maken heeft met het weer en de bonenvlieg.
Zwart zadige bonen zouden beter tegen slecht weer kunnen en daardoor vaak beter opkomen. maar kan je voorzaaien binnen bij warmte, dan komt alles prima op.