Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een vloerzeil vloerbedekking?

Ik vroeg me af of een vloerzeil ook vloerbedekking wordt genoemd. Of dat alleen vloeren met pluisjes vloerbedekking worden genoemd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Waarom wordt een vloer met pluisjes dan vloerbedekking genoemd? en een vloerzeil niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
856

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ja, dat is ook vloerbedekking

Toegevoegd na 7 minuten:
Het is een van de vele vormen van vloerbedekking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een vloerbedekking is iets waarmee je de vloer bedenkt, net zoals een vloerzeil doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja zijl is ook vloerbedekking.
alles waar je je vloer mee bedekt is vloer- bedekking. dus als je zeil,linoleum,kurk enz.. neerlegt is dat vloerbedekking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe kan je alles wat de vloer bedekt onder de noemer vloerbedekking vangen. Het is niet belangrijk,of dat rieten matten, linoleum,laminaat,of kamerbreed tapijt is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je iemand van 60 en iemand van 20 vraagt wat vloerbedekking is, zul je waarschijnlijk 2 verschillende antwoorden krijgen.
Iemand van 20 zal mogelijk zeggen, dat het van alles kan zijn. Zeil, hout, laminaat, plavuizen etc.
Iemand van 60 zal vloerbedekking direct associeren met stoffen vloerbedekking. De reden is, dat in pakweg de jaren 60 en 70 bijna iedereen vloerbedekking van stof had. Hout op de vloer had een wat armoedige uitstraling.

Dat is totaal veranderd, en mijn indruk is dat steeds meer mensen andere vloerbedekking hebben dan die jij als "met pluisjes" aanduidt. Mooi voorbeeld van hoe de mode in het interieur kan wijzigen in de loop der jaren.
Zelfde zie je met behang. Vroeger had iedereen behang van papier, tegenwoordig kalken, stucen, en sauzen we onze muren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha grappig gedetailleerd goed antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding