Hoe kom ik aan een betaalbare hor voor een naar binnendraaiend raam?

We hebben sinds kort kunststof kozijnen en de draai-kiepramen gaan naar binnen open. Er konden wel speciale horren meebesteld worden, maar die waren €100,- per stuk. De horren die ik in de bouwmarkten tegenkom zijn vooral bedoeld voor naar buiten draaiende ramen. Wie weet een oplossing (liever geen plakstrips!)
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
5.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom geen plakstrips? Het kan juist zo lekker gemakkelijk en goedkoop met een stukje zelfklevend klittenband..

Het beste antwoord

De fikszo maakt horren speciaal voor naar binnendraaiende ramen. het zijn inzethorren, die in het kozijn worden geplaatst. Via de link op de site, komt u bij verkooppunten, waar de horren verkocht worden. Staat geen prijslijst op de site, maar zou best een kunnen dat ze goedkoper zijn dat de 100 euro, die u noemt.

Anders kunt u misschien inspiratie op doen op de site en zelf zulke horren maken. Is volgens mij niet een hele moeilijke klus.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zou naar een timmerman/klusjesman moeten gaan,om er 1, of meerder op maat telaten maken. Maar ik betwijfel het, of je dan goedkoper uit bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met profiellatten van kunststof kun je zelf een raamwerk op maat maken en bespannen/nieten met horrengaas. Dit kun je dan aan de buitenkant van je kozijn monteren. Gaatjes boren en schroeven zal je niet aan ontkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Je kunt ze op schone ondergrond ook met tweezijdig plakband monteren/vastzetten, dan hoef je niet in het nieuwe materiaal te boren. Kleefbaar klitteband bestaat ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo komen we samen tot een oplossing.
als je er aan de buitenkant bij kunt komen met ladder kun je bij xenos horrengaas kopen wat je bevestigd met klittenband zo heb ik het ook opgelost op een goedkopen manier en werkt uitstekend