Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn goede plekken om een eettafel te verkopen?

Het ding staat al op marktplaats, maar daar komt weinig belangstelling vandaan.

Antoni
5 maanden geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix, ik weet niet hoeveel de tafel waard is, en of je deze misschien alleen verkoopt omdat je het zonde vindt de tafel weg te gooien, maar op websites als gratisoptehalen.nl en gratisaftehalen.nl zie ik soms dat mensen in ruil voor een gratis product (toch) een tegenprestatie vragen. De tegenprestaties die ik wel eens tegenkwam zijn een bos bloemen, of een grote reep chocola, maar je kan natuurlijk een grotere tegenprestatie vragen. Als je dat voldoende vindt, dan zou je de eettafel op die website(s) kunnen aanbieden. Of je vraagt natuurlijk een ander geschikt product van de website(s) in ruil! Als het een antieken tafel is, kan je terecht bij een antiquair.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 maanden geleden
@Antoni Ik wil er hier geen advertentie van maken, Dat is niet de bedoeling. Ik moet daarom wat op mijn woorden letten.
Maar het gaat om een normale eettafel van massief eiken. Daarom is 'ie naar mijn beleving nog wel een paar honderd euro waard. Vandaar dat kringloop en gratisaftehalen.nl nog niet helemaal in de picture zijn.
ronron1212
5 maanden geleden
Ik denk dat je erg veel denkt te krijgen voor je tafel
Abcde
5 maanden geleden
De kringloop bij ons in de buurt neemt geen eiken meubels meer aan, omdat ze ze niet verkocht krijgen. Ik denk dat je realistisch moet zijn, je hebt marktplaats geprobeerd zonder succes, zet die paar honderd euro uit je hoofd en zak flink in prijs. Voor jou is de tafel mooi en geld waard, anderen denken daar blijkbaar anders over. Ik heb hem niet gezien, maar tenzij het een trendy model is, mag je (denk ik) blij zijn als iemand hem gratis wil ophalen.
Utrecht
5 maanden geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix: jij vindt dat je massief eikenhouten tafel nog wel een paar honderd euro waard is. De realiteit is dat massief eiken erg in populariteit is gedaald sinds de jaren '70; niemand gaat hier nu serieus geld betalen voor zo'n 2e hands tafel. Je prijst jezelf uit de markt (check wat andere tafels doen op Marktplaats). Als ik een paar honderd euro uitgeef voor een tafel, koop ik wel een nieuwe....
LeonardN
5 maanden geleden
Imo moet je de waarde halen uit andere vergelijkbare advertenties EN zelfs even opletten of deze advertenties verkocht raken voor die prijs. Wat je kan doen is je verplaatsen in de koper, en eens kijken wat deze kan kopen voor minder dan 100eu (je kan ook kijken tussen 100 en 200 en dat vergelijken) https://www.marktplaats.nl/l/huis-en-inrichting/tafels-eettafels/#q:eiken+eettafel+massief+eiken|f:31,32|PriceCentsFrom:2000|PriceCentsTo:10000|postcode:2402HN Nu zal het vast zijn dat jouw tafel in bepaalde elementen "beter" is dan de tafels die je me die zoekfunctie ziet, maar in welke mate komt dat direct naar voren?
Is deze groter? Passen er meer stoelen onder? Is het een echt oude tafel? Een specifiek model?
Blijkt dat uit duidelijk uit de foto's en/of je verhaal?
Geen vragen die je mij of hier moet beantwoorden, maar die je jezelf moet beantwoorden. Er staan >1000 2dehands massief eiken tafels op MP, dus of je moet goedkoper zijn dan de rest of een model hebben wat beter verkoopt, anders blijf je waarschijnlijk lang in het lijstje staan. De kans dat je precies iemand vindt die de waarde (zo hoog) inschat zoals jij hem inschat is klein (nooit onmogelijk natuurlijk). Antwoord:
Als je een Facebookaccount hebt (of aan wil maken); er zijn een hoop facebookmarktplaatsgroepen. Bijna ook altijd een of meerdere voor je woonplaats.
teusvh
5 maanden geleden
Je zult realistisch moeten zijn. Vorig jaar haalde ik bij iemand gratis een heel zware tafel op die met een beetje schuren en lakken zo weer in de showroom had kunnen staan voor 1000 Euro. Er zijn simpelweg te veel mensen die een tafel kopen die een mensenleven mee kan gaan, en hem na 10 jaar weer weg willen doen.
Antoni
5 maanden geleden
De website https://www.2dehands.be/ is er ook nog. Dit is een Belgische website. Misschien dat de vraag naar dit soort tafels in België anders is dan in Nederland.
Cryofiel
5 maanden geleden
Ik vermoed dat je twee tegenslagen tegelijk tegenkomt. De eerste is al genoemd: eikenhouten meubels zijn niet meer in trek. De tweede is het moment. Het is vakantieperiode. Dat is de slechtst denkbare periode om meubilair te verkopen. Het geld is op en mensen zijn niet met hun inrichting bezig. Wacht tot september, dan heb je meer kans.
Gylianh
4 maanden geleden
doei hem in de weggeefhoek

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing