Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat bepaalt waarde van een vintage meubel?

Ik zoek een ronde houten eettafel van echt teak maar vind 700 - 1500 euro erg duur voor een oude tafel zonder bekende makers naam. Snap ik de markt niet of word ik gewoon bij de neus genomen kwa prijzen?

7 maanden geleden
in: Interieur
725
tinus1969
7 maanden geleden
Teak is duur hout.
Inekez1
7 maanden geleden
Kwalitatief goed en mooi teakhout is schaars. Goed onderhouden oude meubels van dergelijk hout zijn nog schaarser. Ondertussen is er wel vraag naar, dus vragen verkopers relatief hoge prijzen. Zolang er mensen zijn die dat er voor willen betalen zal dat niet veranderen. Kwestie van vraag en aanbod. Veel vraag, weinig aanbod, hoge prijzen.
HannekeJanssen
6 maanden geleden
Moet het echt een oude tafel zijn? Voor deze prijs vind je ook nieuwe tafels, afhankelijk van de grootte die je wilt hebben.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

DE vraag bepaalt over het algemeen de vraagprijs. Als je kunt verwachten dat 10 mensen die tafel willen, kun je de prijs opschroeven (maar de inkoopprijs wordt dan ook hoger) Is het artikel opeens uit de mode, kun je het aan de straatstenen niet meer kwijt, blijf je zitten met verlies. En dan wordt het aantrekkelijk als je het mooi vindt en niet trendgevoelig.
(Lees meer...)
anneliez
6 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding