Kan iemand mij iets vertellen over deze vaas?

Graag wil ik iets meer weten over deze vaas.
Ben al aan het googelen geweest maar helaas niets over deze vaas kunnen vinden.
Ook ben ik nieuwsgierig of deze vaas iets van waarde heeft.

Op de vaas staat
Argenterie Firenze
Handgemaakte Murona vaas met zilveren voet
Zilveren voet is gemerkt met Arg. 925/000
Vaas heeft een fraaie geschulpte rand.

Bedankt

Picture for question
3 jaar geleden
in: Interieur
1.8K

Antwoorden (1)

Te zien aan kelkuitloop en zilveren voet en transparantie denk je gauw aan een kristallen vaas in Jugendstil. Het kan echter best een kopie zijn. Dat is alleen te zien aan een eventueel zilver-merk in de voet.
De streek Argentière is wel bekend om zijn bijzonder goede soorten glas en kristal.
Toegevoegd op 08 juli 2020 20:41: tekst