Weet iemand wat dit is?

Ik heb het geërfd maar heb geen idee wat je ermee kan doen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Interieur
2.1K
Antoni
6 jaar geleden
Kan er iets van bewegen? Kan er iets van worden losgemaakt of opengemaakt?

Het beste antwoord

Het is een oude olielamp. Boven de 4 tuitjes zit een dekseltje dan langs de stok/steel omhoog geschoven kan worden om de lamp met olie te vullen. Uit elk tuitje kon een vlammetje branden, vergelijkbaar met een kandelaar voor 4 kaarsen. Door het handvat hoog genoeg op de stok te plaatsen, was de lamp ook verplaatsbaar zonder handen of mouwen te branden. In de link een vergelijkbaar object. Als jouw lamp ook zo oud is: zuinig op zijn!
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Inderdaad... zuinig op zijn ! Oh, en even over wrijven.... misschien zit er wel een geest in ;-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt! Dat moet het zijn. Nu eens uitzoeken hoe oud hij is :)

Andere antwoorden (1)

Het lijkt mij een soort standaard voor open-haard-gereedschap, om bijvoorbeeld een pook, schepje en borstel aan op te hangen...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Lijkt me niet...
Ik zie weinig mogelijkheden om een pook, schepje of een borstel aan op te hangen.