Leren sta op stoel kraakt bij andere stand. Hoe te verhelpen ?

Ik heb een 2de hands leren sta op stoel gekocht maar als ik hem in een andere stand wil zetten kraakt/schuurt het leer tegen elkaar wat zeer hinderlijk is. Hoe kan ik dit verhelpen ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Interieur
11.2K

Het beste antwoord

Je kunt proberen deze krakende geluiden weg te nemen door de delen die elkaar raken in te smeren met een beetje talkpoeder, maïzena of bakpoeder.

Of probeer zadelzeep. Over zadelzeep zijn de meningen verdeeld. Sommige mensen beweren dat zadelzeep het leer uitdroogt, terwijl anderen zeggen dat het geen kwaad kan. Als je bereid bent om dit risico te nemen, breng dan kleine hoeveelheden zadelzeep aan op het piepende gedeelte. Poets het leer daarna met een droge doek.

Toegevoegd na 2 uur:
Of je zou siliconenspray kunnen gebruiken.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV hartelijk dank voor goede de tip. Ik heb de leren stoel bewerkt met talkpoeder en het kraken/schuren is aanzienlijk minder geworden