Wat kan ik het beste achter de bank in de woonkamer plaatsen? Ik wil de ruimte tussen tv en bank verkleinen, maar wil geen loze ruimte erachter.

De woonkamer is best groot, en als de bank tegen de muur aan staat, staat hij best ver van de tv af en is de ondertiteling wat moeilijk te lezen.
Nu wil ik graag de bank wat verder naar voren zetten, en dan iets tussen de bank en de muur zetten, zodat ik daar geen loze ruimte heb.
(Grotere tv zou ook een optie zijn, maar dat kan nu even niet).

Wat zou leuk zijn om erachter te zetten? Een boekenkast vind ik zonde, dan kun je maar de helft van de kast gebruiken en zie je het behang niet meer goed (op die muur zit net het mooiste behang).
Iets van een tafeltje of zo? Heeft iemand een voorbeeld?
Niet al te duur, ik wil ook best zelf iets maken. Max 200-300 euro of zo.

Toegevoegd na 15 minuten:
Het gaat trouwens om een afstand van 50-100 cm (kan het nu niet opmeten).

Toegevoegd na 4 uur:
Ik heb geen katten, dus daar hoef ik niks voor te bouwen.

7 jaar geleden
in: Interieur
5.3K
Cryofiel
7 jaar geleden
Is het een mogelijkheid de TV richting de bank te verplaatsen, in plaats van de bank richting de TV?
Ritsuka
7 jaar geleden
dat gaat lastig, want er staat een groot tv meubel omheen :P
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom geen loze plek achter de bank? Je kunt er een sitetable of leuke kisten achter zetten. Een sitetable is makkelijk zelf te maken, maar ook een tafel in de lengte doorzagen en voorzien van een nieuwe laklaag kan een verrassend effect geven. Zet er mooie vazen en planten op en de ruimte is gevuld.
Ritsuka
7 jaar geleden
sidetable klinkt goed, dit kan ook als antwoord crea.

Antwoorden (4)

Een grote plant
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een of twee brede planken aan de muur vastmaken waarop je wat prulletjes kunt zetten.

Een grote lamp, bijvoorbeeld met een gebogen buis die over de bank heengaat

Een dekenkist, die je als je veel gasten hebt ook bij kunt schuiven als extra zitplaatsen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
* Een beeld / sculptuur, wel even op een tafeltje of kast zetten zodat het helemaal boven de bank uit steekt.
* Een aquarium
* Een kattenspeeltuin
* Grote planten
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
ik heb geen katten, en aquarium is inderdaad wel leuk, maar wat te veel werk denk ik.
amc
7 jaar geleden
http://roomed.nl/7x-oplossingen-voor-de-smalle-ruimte-tussen-de-bank-en-muur/ Kijk hier eens....leuke ideeën en je kunt je er direct iets bij voorstellen/
Ritsuka
7 jaar geleden
@amc bedankt voor de link! Foto's helpen inderdaad een heel stuk, ik zal eens rondneuzen :)
@Eerste waar ik aan denk is een WALHALLA maken voor je huisdieren / katten \ oplopend in hoogte plankjes (soort trap idee) met mandjes is ideaal. Katten hebben dit nodig en vaak mist dit in het gemiddelde huis.

@Ook kun je aan een AQUARIUM denken een lang tegen de muur aan met verlichting uiteraard, heb je ook geen donkere hoek. Geeft vooral 's avonds een mooi effect.

@>>> wat veel mensen niet meer hebben is een BUREAU . Dit kun je creëren door achter de bank een lange tafel te plaatsen met van alles, zoals je papieren administratie, jawel dat heeft ieder mens toch ... en eventueel je laptop , maar ook een desk-top (als reserve) kan daar makkelijk staan.
Als je onder het bureau blad nog een stevige plank maakt, heb je daarvoor wel ruimte (zie je 'm ook niet) en alle ordners/ mappen kunnen daar natuurlijk hun plek vinden.
Op de overgebleven ruimte is plek voor dvd's en cd's , ook uit het zicht.
Als het er een beetje 'ongezellig' uit ziet, zet een paar planten neer, fleurt de zaak meteen van op. Groen doet wonderen.

@Weet niet of je GROENE VINGERS hebt? In dat geval is een plantentafel aan te bevelen. Lang geleden had ik een huis met de woonkamer met noorderlicht: ideaal voor mijn plantentafel. Ik heb toen een oude houten eettafel gebruikt (een stuk van de poten afgezaagd) en voilá een perfecte 'groene' plantentafel. Jij hebt niet de ruimte voor die breedte, maar kunt wel een eettafel op maat laten zagen, is niet zo'n grote klus.

Eigenlijk teveel ideeën , je zou het ook nog kunnen combineren : half bureau / half plantentafel en als het een hele grote kamer is (oud huis!) dan kun je er nog een aquarium tussen plannen ook ;-)

Succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Vraagstelster heeft (in tegenstelling tot wat haar avatar doet denken) geen katten. Staat in reactie op vorige antwoord!
Ritsuka
7 jaar geleden
ik heb geen katten, ik heb ratten, en die hebben een mooie grote kooi naast de bank. Die zet ik niet achter de bank omdat ze nog wel eens korrels ernaast gooien. een aquarium vind ik te veel werk. ik heb boven een kantoorruimte waar een bureau staat met mijn computer, en een aantal kasten voor de administratie. iets met planten zou kunnen, maar ik heb er in de vensterbank ook al meerdere staan (3 grote en 4 kleine planten)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het zijn ideeën en om volledig te zijn, geef ik ze allemaal. Reacties lees ik soms niet voordat ik antwoord. Dieren in een kooi achter een bank is inderdaad geen goed idee. Juist als het een hele grote kamer is , kun je nog meer groen gebruiken, maar dat betekent ook meer werk.
Ritsuka
7 jaar geleden
Dit is de kamer: http://i68.tinypic.com/5vaj6g.jpg
bank staat tegen muur van 3,8 m, tv tegen de muur er tegenover. Zit dus bijna 5 meter tussen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka, fijn, dat is handig.
Is het de linker of de langere rechter muur? Ik bedacht trouwens nog iets. (Lach niet!) >ik heb zelf de bank ook van de muur met daarachter een ruimte die gelijk ook in de hoek is , waar ik een 120/80 tafel heb staan met daarop mijn computer. Hier zit ik nu, achter de bank met een ruimte van bank tot muur van 1.10 mtr maar dit is erg ruim (ook een doorgang naar de keukendeur). Je zou met zo'n 60 á 70 cm. ruimte ook gemakkelijk zo'n hoek kunnen creëren , met een kleinere tafel . Ik vind het een prettige plek om te zitten. (Anderen vonden destijds dat ik de pc in een andere kamer moest zetten > > nou ja, moet je dan in een andere "ver weg" kamer gaan zitten? wellicht zitten zij maar een stief kwartiertje achter de pc. Dat kan.)
Ritsuka
7 jaar geleden
Ik heb boven een kantoor met mijn pc, dus die hoeft niet in de woonkamer. Zoals ik al zei, de bank staat tegen de muur van 3,8m, dat is de linker op de plattegrond.