Mooie glazen koekjespot gekocht alleen van de verchroomde deksel krijg ik pijn in m'n ogen zo hard glimt ie. Hoe krijg ik de deksel mat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (7)

Je zult eerst de glanschoomlaag moeten verwijderen. Je kunt er niet een andere chroomlaag op aanbrengen. Na het verwijderen ( of strippen) van de chroomlaag moet je dan een doffe nikkellaag aanbrengen. Als je dan opnieuw verchroomd krijg je een doffe chroomlaag.
Het nikkel eronder is dus bepalend voor de glans of het doffe uiterlijk van een verchroomd voorwerp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jif en een groen-geel schuursponsje en rondjes draaien, dan is de glans er zo af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mischien kan je met een schuurdoekje gebruiken uit de autoindustrie (schadeherstel)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou voor het staalborsteltje gaan :-D, het enige probleem is dat je dan wel lelijke krassen krijgt op de deksel, wellicht kun je een schuurmachine gebruiken (mouse). Dat maakt het wat egaler. S6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk met een fijn schuurpapier, zo krijg je denk geen of lichtte krassen, misschien het proberen waart, dit doen ze tenslotte ook met RVS om het mat te krijgen

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou 'm heel goed ontvetten en dan spuiten met matte blanke lak... Lukt dat toch niet, dan poets je het er zo weer af...maar waarschijnlijk werkt dit wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik werk met kinderen ik zou zeggen:
laat de kinderen ermee spelen die zijn niet voorzichtig binnn een week hebben ze hem al een gedeelte mat ;)