waar kan je een boxspring meekrijgen en t dan per maand af te betalen?

meeste winkels kan je wel per maand betalen maar krijg je t ook pas binnen wanneer alles betaald is. dus waar kan je wel een boxspring (met bling hoofdbord, twijfelaar detailz detailz:P ) kopen en dat t bezorgd wordt thuis en verder per maand af betalen?

8 jaar geleden
in: Interieur
2.5K
paulus811
8 jaar geleden
Ik zie niet in de vraag dat 19belle87 geen rente wil betalen. Wat ik dan ook niet snap is waarom 19belle87 niet gewoon bij Wehkamp besteld.

Antwoorden (2)

Voor een heleboel mensen met een klein inkomen [bijv. uitkering] is iets kopen en contant afrekenen niet eenvoudig : geen geld, te duur. Voor deze mensen bij uitstek is het fenomeen "postorderbedrijf" ontwikkeld, maar ook mensen die niet in de gelegenheid zijn om naar een fysieke winkel toe te gaan, denk aan mensen die bijvoorbeeld varen [binnenvaart].

Dit zijn bedrijven die geen winkel hebben, maar een catalogus die je toegestuurd krijgt en waarin de produkten vermeld staan met foto's en détails die je tegenwoordig ook online, maar vroeger alleen telefonisch en schriftelijk, kunt bestellen.

Neckermann en Wehkamp [Klingel?] zijn de namen die zo bij mij boven komen drijven, bij deze vraag.
Er zijn er nog meer, maar niet iedereen verkoopt alles, de meeste verkopen alleen kleding.

Zoeken dus naar een bed: een boxspring.

Let op: het grote probleem bij kopen via postorderbedrijven en dus maandelijks een gedeelte betalen, is dat je ook RENTE betaalt. Iedere maand weer; uiteindelijk betaal je veel meer dan wanneer je contant in een keer het hele bedrag [de prijs] betaalt/afrekent.

Het is heel verleidelijk om zonder geld op deze manier iets aan te schaffen, maar eigenlijk zou je eerst moeten bedenken hoe hard je iets nodig hebt en/of hoe graag je iets wilt hebben.

Als je nu niet genoeg geld hebt om het in een keer te kopen, is het verstandiger om >>eerst te sparen<< Wil je dit niet afwachten, bestel het dan en betaal maandelijks het bedrag dat je maximaal kunt missen om zo de looptijd van deze LENING te bekorten... Veel mensen realiseren zich dit niet, maar het is echt een LENING een hele DURE lening met een vreselijk hoge rente.

Antwoord

Bij een postorderbedrijf kun je een boxspring bestellen en gewoonlijk redelijk snel thuisbezorgd krijgen. Dat is niet moeilijk.
Neckermann en Wehkamp zijn twee mogelijkheden [zie link]

[Afhankelijk van Wat je bestelt loop je wel altijd het risico dat iets al kapot is voordat je het afbetaald hebt... en dat is niet fijn.]

Advies

Ga eens naar je bank en vraag of er een mogelijkheid bestaat om een PL [= persoonlijke lening] af te sluiten. Deze zijn goedkoper [minder rente] dan bij het postorderbedrijf.
Denk dus aan je portemonnee voordat je meteen besluit : teveel soesa, teveel moeite.

Toegevoegd na 2 minuten:
Correctie : de meeste verkopen alleen kleding, moet zijn : de meeste verkopen _voornamelijk_ kleding.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kijk op marktplaats en voor een matras bij Ikea, Ikea heeft echt heerlijke matrassen (zegt een rugpatiënt)
Marktplaats staan vaak goedkope 2e hands die met een doekje of likkie verf op te knappen zijn.......

Kijk alsjeblieft uit met lenen, ik heb nog nooit iemand gezien die blij rondliep omdat hij/zij elke maand geld weg mocht brengen omdat hij/zij iets had gekocht en het aangekochte al niet meer had en/of niet meer blij ermee is/was.