Een plafond is geen muur,maar je kunt rustig muurverf op je plafond smeren,alleen als het gebeitst hout is,of als er olieverf op het plafond zit,zou ik er geen(meestal latex) muurverf op smeren.Maar advies bij de vakman vragen.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, je kunt gewoon latex gebruiken voor je plafond.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat is een plafond ? misschien interessant?
zie link : http://www.encyclo.nl/begrip/plafond

leuke link voor je schilderwerken :
zie link : http://www.ikgaschilderen.be/tools/kleur_effect_d_0.cfm
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is geen muur in taalkundige zin, maar wel een oppervlak wat je gewoon met muurverf kunt beschilderen. Kijk wel even of je plafond niet is behandeld met een schimmelwerend middel of zo, als dat zo is heb je kans dat je latex niet hecht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je op je zij ligt en de wereld vanuit een ander perspectief bekijkt is een plafond een muur, dus ja, je kunt muurverf gebruiken!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zeg latex ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een plafond is een muur. alleen de vloer is geen muur. muurverf kan overal op alleen op polystyreen houdt het niet zo lekker.