Zijn dit vochtplekken of de muur of wat moet ik hieruit opmaken?

Op deze muur zie je verschil in kleur. Zouden dit vochtplekken zijn of wat zou dit kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
ronron1212
9 jaar geleden
Heb je net geschilderd?
Amadea
9 jaar geleden
Ja, dat is vocht. Er zit kennelijk geen afdakje boven de schoorsteen, waardoor er veel regenwater in het haardkanaal binnen kon komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedoel je boven de schouw of de andere vlekken?
ronron1212
9 jaar geleden
En dan krijg je door de hele kamer strepen? Amadea
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Boven de schouw is gyproc die zeker vervangen dient te worden. Ik bedoel je kleurverschillen op de muur achter de tafel. Ik heb niet geschilderd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat (denk ik) over de witte muur met deur: Is het behang er niet gewoon vanaf gehaald, niet raar dat daar wat vlekken onder zitten.
Kan ook oude (behang) lijm o.i.d. zijn wat langzaam vlekken in de verf laat ontstaan. Verven met vlek isolerende verf (voor de zekerheid)
Daarna gewoon met latex.
ronron1212
9 jaar geleden
Ik zou de gyproc maar eens weg halen en kijken wat er achter aan de hand is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad Jackd, het is die muur die ik bedoelde! Bedankt voor jullie hulp.
ronron1212
9 jaar geleden
Het is wel handig als je je vraag en de foto iets meer op het onderwerp richt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het ziet er uit of je behang daar verkleurd is doordat er achter een sleuf is dichtgesmeerd en er daarna te snel overheen is behangen.

Antwoorden (1)

Nee zijn geen vochtplekken, maar eerde gerepareerde plekken op de oude muur.
Waar voorheen scheuren zaten.
Een muur die gerepareerd is, wordt vaak gefixeerd met een voorstrijk middel, juist om dit soort zaken te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+