Mijn gietvloer blijft stinken naar rubber/ kunstof. Hoe kom ik van deze geur af?

We hebben 3 jaar geleden een gietvloer laten plaatsen. Regelmatig verspreidt de vloer een sterke kunstof/rubber lucht. Weet iemand hoe ik van deze penetrante chemische lucht in huis afkom? Boenen helpt niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
3.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Regelmatig? Hoe kan het soms wel en soms niet? Overigens: mooie avatar!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Regelmatig? Hoe kan het soms wel en soms niet? Overigens: mooie avatar!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De geur is er eigenlijk altijd wel maar de ene keer valt hij me meer op dan de andere keer. Bij warmte en onvoldoende ventileren ruikt de vloer sterker. Ook wanneer ik een tijdje niet thuis ben geweest, vind ik de vloer stinken als ik binnenkom.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje..heb iets met volle maan.. Vandaar

Het beste antwoord

de gietvloer zal waarschijnlijk poreus zijn gegoten en daardoor krijg je vooral in de zomer een nare geur ivm het vochtgehalte in de lucht. het enige wat je kan doen is er een matte poly-urethane vernis overheen lakken. het is kostbaar maar veel onderhoudsvriendelijker dan een gietvloer. Gewoon met kwast en vachtroller er op aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voordat je je vloer een dure behandeling gaat geven, heb je al geprobeerd om je vloer te dweilen met azijn? Dit is echt een wondermiddel wat betreft bestrijden van vieze geurtjes. Daarnaast kun je dit meerdere malen in het jaar toepassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de tip! Ik ga het proberen.