hoe maak ik een gladde lederen bank wat stroever om op te zitten?

ik heb een oude lederen bank gekocht die ik heb gereinigd en opnieuw in de lederen wax gezet.
Nu is het leer zo glad geworden dat je er niet normaal op kunt zitten...bestaat er bv. een transparante antislip spray om het leer wat stroever te maken...of weet iemand een ander oplossing.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
9.1K

Antwoorden (1)

Wrijf het in met ongeparfumeerd babytalkpoeder. Je strooit er wat poeder op en veegt dat met keukenpapier uit. Zo ga je alle gladde plekken langs.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea, mijn dank voor de snelle reactie, ga het morgen kopen en uitproberen.
Laat het daarna weten of het is gelukt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea, helaas werkt je tip niet/onvoldoende.
Na 2x zitten wordt het leer toch weer gladder omdat de talkpoeder aan je kleren blijft zitten, en daarbij komt dat door de talkpoeder het leer droog wordt. Jammer het werkt niet... toch bedankt.