Ik wil een glow-in-the-dark sterrenhemel boven mijn bed maken, hoe pak ik dit het beste aan?

Verf of stickertjes? Indien verf: hoe? Indien stickertjes: waar kan ik gewoon simpele ronde stickertjes kopen/bestellen (diameter max. 5 mm.)? Ik vind enkel stickertjes in ster-vorm of zelfs dinosaurussen etc...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
4.1K
Rieneke1
11 jaar geleden
als je zo'n vel koopt met sterren en kometen, dan zitten daar toch ook heel veel rondjes bij?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb lang gezocht maar ze helaas niet kunnen vinden.. Als jij weet waar ik ze kan vinden hoor ik het heel graag!
Rieneke1
11 jaar geleden
ik heb ze gekocht bij een feestwinkel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan me zo voorstellen dat er honderden feestwinkels in Nederland zijn en dat ze niet allemaal hetzelfde assortiment voeren. Graag iets specifieker antwoorden.
Rieneke1
11 jaar geleden
helaas, ik heb ze gekocht bij een winkel die sinds mensenheugenis bestond, maar die vorig jaar op de fles ging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is wel een vet idee hoor! Ik had vroeger van die stickers in de vorm van de planeten. Het vetste was, ze hadden een kleur!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem geen verf... Is moeilijk om te verwijderen als je het zat bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.kidsverkleedkist.nl/admin/image.php?image=glow%20sticker%20maan.JPGVerzonden vanaf Samsung Mobile
Je kan de sterren knippen. Zou ik doen. Knip je er rondjes van.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik had vroeger, toch zo'n 15 jaar geleden of meer, een kant en klaar pakket van Bart Smit. Sterren, planeten, kometen verschillende kleuren. Ik had mijn hele plafond vol hangen. Ze waren van hard plastic, en je moest ze met buddies vast zetten.

Antwoorden (3)

ik zou het met verf én stickertjes doen, dan kan je veel gedetailleerder werken, een nadeel is alleen wel dat je plafond niet heel makkelijk te bereiken is op een comfortabele manier, wat je zou kunnen doen is je sterrenhemel op dun plaatmateriaal maken(hardboard bijvoorbeeld) eerst een laag grondverf, dan je sterrenhemel schilderen zoals jij die in gedachten hebt. als alle verf echt goed droog is de stickertjes(vooral voor het glow in the dark effect) en dan boven je bed hangen!
11 jaar geleden
Ben even wat verder gaan zoeken.
Je kunt nog steeds een hele galaxy samenstellen, zonder te veel te hoeven knippen en plakken :-)

Eerste 4 links, zijn 4 verschillende glow in the dark items.
Onderste link, is de algemene site waar ik de producten gevonden heb.

Hier moet je toch wat moois mee kunnen maken :-D
11 jaar geleden
Ik heb ook een sterren hemel. Eerst natuurlijk het plafond zwart of donkerblauw schilderen. Daarna had ik met een sterrenboekje de sterren beelden na geschilderd door met die glow in the dark verf gewoon stipjes te zetten. Ik heb daarna met wit krijtje (lichtjes) de lijnen gedaan, zodat je de sterrenbeelden sneller herkende. Daarna heb ik met glow in the dark stickers in sterrenvormpje, planeetjes en vallende stervormpjes tussen door geplakt. (hoop wel dat je een gladde plafon hebt, want anders plakken die stickers niet goed.)