hoe kan ik twee lampen bedienen van 1 schakelaar?

ik heb twee lampen op 1 schakelaar aan gesloten bruin/continu blauw/onderbroken.ik heb vanaf een stopkontakt de bruine draad op de schakelaar/lamp1/lamp2
de blauwe draad van lamp 2 en 1 aan elkaar met 1 lasdop en dan naar de min van het stop kontakt als ik er stroom op zet dan klapt de stroom er af wat doe ik nu fout?

Toegevoegd na 3 minuten:
er zit nog 1 derde blauwe draad tussen naar de min van het stopkontakt een tweede probleem is dat de kabel die aan het stopkontakt zit deze kleur code heeft zwart/oranje/geel???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
5.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak voor jezelf een tekening, zo kan je beter zien wat er fout gaat.

Antwoorden (2)

Zo zou het moeten volgens bronsite. Raadpleeg bij twijfel een gekwalificeerde elekticën.

Schakelaar
Steek een bruine draad in de aansluitklem “P”. Steek een zwarte draad in één van beide andere aansluitklemmen.

Lamp
Bevestig bij elke lamp aan de ene fittingpool een blauwe draad, aan de andere een zwarte.

Centraaldoos
Verbind de bruine draad van de schakelaar met de bruine aanvoerleiding. Verbind de schakeldraden (zwart) van beide lampen met die van de schakelaar Verbind de blauwe draad van de lamp met de blauwe aanvoerleiding.
11 jaar geleden
Als ik het een beetje begrijp wat u schrijft heeft u alles goed aangesloten, alleen normaal onderbreekt men de bruine door de schakelaar, de blauwe loopt direct naar de lamp(en).
Er zou een kortsluiting in een lamphouder kunnen zitten.
Is het een zekering of de verliesstroom die eruit gaat ?
Voor de duidelijkheid een schema op de foto.