Weet iemand een leuk idee om de kerstkaarten die je krijgt op te hangen/neer te zetten of wat ook?

Elk jaar is het weer hetzelfde: Hoe hang ik de gekregen (en vaak ook hele mooie) kerstkaarten op, of hoe/waar zet ik ze neer....

Heeft iemand misschien een origineel idee?

14 jaar geleden
in: Interieur
4.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag van je +

Het beste antwoord

Bij Xenos kun je kettingen van ca. 1,5 meter lang kopen. Hieraan zitten knijpertjes waartussen je je kaarten kunt klemmen. Ik hang zo'n ketting aan de muur tussen 2 spijkertjes (dus horizontaal) en knijp daar alle kaarten aan. Je kunt de ketting ook aan een spijker hangen zodat je kaarten verticaal hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een leuke ideetjes allemaal +
misslobe
14 jaar geleden
Ik heb ze gekocht en het hangt nu tussen de voor- en achterkamer en lijkt heel gezellig:-)!

Andere antwoorden (14)

Wij hebben altijd twee kerstboompjes, eentje met ballen en de andere waarin we alle kaarten hangen. Ziet heel leuk uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk idee +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij ook:)
Er zijn hele mooie fotostandaards te koop met van die klemmetjes, ook in kerststijl. Klem ze er tussen en zet de standaards op een mooie plek, in de vensterbank of op het dressoir bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een lint ophangen langs de muur in het trapgat, van boven naar beneden, en daar de kaarten aan bevestigen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk idee+
Een mooi lint aan de kast en met een knopspeldje ze eraan prikken,of een lint in de vorm van een V voor het raam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb van stevig groen papier, een groot vel, een kerstboom uitgeknipt en daar heb ik horizontale sneetjes in gemaakt, verdeeld over de boom. Ik heb de boom op een muurtje naast de kamerdeur opgehangen, en elke kaart die ik krijg steek ik er met de hoek onderin in de gleufjes. Worden het er erg veel, maak ik er een paar vast met leuke kerstknijpertjes. Je kunt ze ook aan een soort waslijntje op de muur of in een hoek, ophangen.
14 jaar geleden
wij hangen een mooie lint of touw door het huis heen als of het slinger zijn,daar hangen we dan de kaarten aan en over heen en heb je een mooie kaarten slinger .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
feestelijk +
Wij hebben altijd een nep guirlande (2 stukken aan elkaar gemaakt) waar we verlichting in hebben gehangen, en daar hang ik de kaarten altijd aan, gaatje er doorheen lintje eraan. Deze hangt boven het raam. En geeft een erg feestelijk gezicht in huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook erg leuk idee!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk :) +
ik plak ze altijd kriskras op een deur. effe en rondje maken van schilderstape dan op de achterkant kaartje plakken en een mooi plekje op de deur uitkiezen staat heel leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
M'n moeder had n x plakboek gekocht en alle kaarten dr in geplakt als ze kwamen. Voorkant beetje versieren met tijdschrift *kerst* knipsels. Erg leuk. Wat je ook kunt doen is alles in een schaaltje leggen die je op tafel hebt staan. Zo kan iedereen ze zien, en oogt niet rommelig.
Dit jaar hebben we een hoge glaze stolp. Doorschijnende strik om heen gedaan voor t kerst gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het toilet en laten hangen tot de pasen. Succes verzekerd en je bekijkt ze keer op keer weer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig zijn er ook digitale lijstjes te koop. Zo heb je een steeds wisselende expositie van alle kaarten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beklede kamerdeur is een in het oog springende en sfeerbepalende presentatie van je kaarten. Bekleed de deur van de kamer met folie of glanzend papier. Plak de kaarten vast met dubbelzijdig tape of plakkertjes. In plaats van folie kan je ook stof gebruiken. Zet de stof of het folie vast met punaises op de boven en de onderkant van de deur. Een variant: gebruik spelden of kleine veiligheidsspelden om kaarten op de stof vast te zetten. Is de stof niet breed genoeg voor de deur? Geen nood. Gebruik twee stroken naast elkaar of een enkele strook over het midden van de deur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik leg ze in waaier vorm op een grote platte schaal ,staat leuk op een grote tafel. Fijne kerstdagen en een goed nieuwjaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek op Youtube of videojug.com: Modular Origami en ontdek een compleet nieuwe wereld van ruimtelijke figuren om zelf te maken en in een boom te hangen...