Welke potgrond voor een varen?

Ik wil een ijzervaren in een grotere pot zetten. Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat die speciale potgrond (ik weet niet meer wat) nodig heeft. Hier bij goeievraag heb ik gekeken naar info over varens, maar niemand heeft het hier over speciale potgrond. Zal ik hem dan maar verpotten met gewone kamerplantenpotgrond?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
11K

Antwoorden (2)

varens zijn van oorsprong bosplanten, dus ze houden van humusrijke grond.
het beste meng je universele potgrond met wat turfmolm.
voor epyfytische soorten is anthuriumaarde heel geschikt.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo Rieneke, ik had al eerder gereageerd op je antwoord, maar toch is die reactie niet aangekomen, blijkbaar heb ik wat fout gedaan. Bedankt! Wat betreft het ‘beste antwoord’: ik hou er niet van om een antwoord als beste aan te wijzen. Meestal is ook niet simpelweg een antwoord het beste. Wat jij schrijft is waarschijnlijk het beste voor de varen. Wat Burgos aanraadt, is wel lekker gemakkelijk. Dan hoef ik niet meer naar de winkel te gaan en het kost niks extra. Ik kies in dit geval voor het gemak.
Rieneke1
11 jaar geleden
prima hoor, succes met je varen! :)
ze doen het geweldig in gewone potgrond hoor.
Houd de aarde alleen goed vochtig, daar houden ze van.
burgos
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Wat betreft het 'beste antwoord': ik hou er niet van om een antwoord als beste aan te wijzen. Meestal is ook niet simpelweg een antwoord het beste. Wat jij aanraadt, is wel lekker gemakkelijk. Dan hoef ik niet meer naar de winkel te gaan en het kost niks extra. Wat Rieneke schrijft is waarschijnlijk het beste voor de varen. Ik kies in dit geval voor het gemak.
burgos
11 jaar geleden
Ze staan bij mij al jaren in gewone potgrond,en ze doen het als een tierelier.