Moet ik mijn nieuw aan te schaffen overgordijnen in de slaapkamer wel of niet laten voeren? zie uitleg...

de gordijnen zijn van velours, van plafond tot de vloer. het is op een hoekflat waar het erg koud kan zijn. laten voeren kost 175 euro extra. ik heb reuma, er is met slapen gaan geen verwarming. wat is wijsheid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je dubbel glas?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dubbel glas halverwege de wand houd t op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt mij niet nodig velours is al aan de dikke kant

Het beste antwoord

De meeste velours gordijnen ZIJN al dik, zwaar en behoorlijk lichtdicht.

Ik had ze niet gevoerd (in de woonkamer) en dat was toch al een goed "scherm" tegen de koude.

Bij ons toch het nogal en dan is het dus nog belangrijker dat ze niet te veel kieren, die koude wind is veel kouder dan wat er nog aan koudesstraling doorheen komt

Verder is de meeste voering vrij dun en meer tegen licht bedoeld.

Ik denk dat het niet zoveel toevoegt

Toegevoegd na 33 seconden:
bij ons tochT (ipv toch)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, mijn ervaring ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ze inmiddels besteld, zonder voering, met dubbele plooi. bedankt!

Andere antwoorden (2)

Alle beetjes helpen en voering is heel dicht geweven. Kun je geen verwarming regelen? Zodat de temperatuur niet onder de 10 graden ofzo komt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan voeringen in alle diktes
kopen hoor.
Als het koud is bij jou op de
slaapkamer, zou ik goed mijn licht
opsteken bij de leverancier.
Hoe dikker de voering hoe meer
kouw her tegenhoud.
Kijk nog even in de winkel voor
je beslist.
Succes met de aankoop.
burgos