zaterdag keuken gekocht en getekend. thuis kom je er achter dat dit niet is war je wilt. kom ik hier nog af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.8K

Antwoorden (5)

Een handtekening is 5 dagen(geloof ik) rechtsgeldig. Binnen deze termijn kan je er vanaf zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet geen enkel probleem zijn. Je hebt het recht om binnen 8 dagen na aankoop de aankoop te annuleren, zonder opgaaf van reden zelfs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het 7 of 8 werkdagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt waarschijnlijk nog wel van de koop af, maar je moet wel rekening houden met annuleringskosten, doorgaans dertig procent van het aankoopbedrag. Tenminste wanneer je bij de koop de leveringsvoorwaarden van het bedrijf hebt ontvangen. De leveringsvoorwaarden worden vooraf ter beschikking gesteld, staan in de winkel op een duidelijke plaats aangegeven of achterop de aankoopbon afgedrukt. Kon je bij het sluiten van de koop niet beschikken over de leveringsvoorwaarden, dan zijn ze niet voor jou van toepassing, je kon immers niet weten dat annuleren geld kost.
Vraagt de leverancier om annuleringskosten te betalen omdat je eenzijdig de koopovereenkomst ontbindt probeer dan of je (gedeeltelijk) van die annuleringskosten af kunt komen door te onderhandelen.
En misschien is de keuken nog te wijzigen voor een ander model of een andere indeling of afmeting.

Lees de voorwaarden na en neem zo snel mogelijk contact op met de verkopende partij.
En tip: Voortaan alleen naar huis gaan met een offerte en niet met een koopovereenkomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk even in de algemene voorwaarden van de verkoper. Ga met hem in gesprek om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Wettelijk is het koop=koop. Je hebt de keuken in een winkel gekocht en die koop is bindend voor beide partijen. Er is dus geen bedenktijd in de wet opgenomen. De 7 dagen waar sommige mensen hierboven naar refereren geldt alleen bij koop op afstand. Dus via internet of een catalogus. Maar u heeft de keuken gewoon in de winkel gekocht. Dan is het nu aan de coulance van de verkoper om aan u tegemoet te komen.