Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een oude kast daar zit hier en daar houtworm in hoe krijg ik die weer uit?

oude kast

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
941

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In plaats van chemische bestrijdingsmiddelen kan het aangetaste hout ook bestreken worden met petroleum. Dat wordt als speciaal voor houtworm bestemd product onder een andere naam heel duur verkocht, maar in de vorm van reukvrije lampolie is het net zo effectief doch veel goedkoper....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wij hadden ooit een piano met houtworm. Ik kan me herinneren dat we een fles van een of andere troep hadden (gif voor houtwormen neem ik aan) die we met een injectienaald in de gaatjes (die ze gemaakt hebben) moesten spuiten.
Uiteindelijk was de piano houtwormvrij.
Ik weet alleen niet hoe het spul heet of wat het precies was, maar misschien kan iemand anders dat toevoegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitgassen. Voor je het weet is je hele huis opgevreten als de houtworm nog leeft tenminste. Risico's zijn groot.
Kijk in de gele gids voor een bedrijf dat dat doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
allereerst is het van belang om te weten of de houtworm nog leeft,dit doe je door te controleren of er boormeel uit de gaatjes komt,(dit is een fijn zaagselachtig poeder)indien dit het geval is moet de kast ontdaanworden van alle verf,was of beitslagen afkrassen,afbijten of stomen al gelang welke conservering gebruikt is,vervolgens de kast weer schurenwaarna hij behandeld kan worden met een middel waarin de werkzame stof permethin zit, gehalte min 2 gram per liter.dit kun je niet in de huiskamer doen daar dit een giftige stof is. Na het uitdampen,opdrogen kun je de kast nogmaals licht opschuren voordat je hem opnieuw conserveerd met was, beits,verf of lak.
een en ander kun je ook uitbesteden bijvoorbeeld bij
http://www.weijers-ontlakking.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding