Er bestaat geen consensus (precies duidelijke afspraak )over wat een loft precies is. Sommigen vinden dat het begrip alleen verwijst naar fabrieken en pakhuizen die zijn omgebouwd tot woningen.

Een loft is een grote woning die doorgaans uit één ruimte bestaat die de bewoner naar eigen inzicht kan indelen.
Vaak is dat dus een hele grote verdieping van een leegstaand bedrijfspand.

In die zin lijkt het principe op een studio (appartement) met dien verstande dat een studio veel kleiner is.
Lofts worden vaak multifunctioneel gebruikt door wonen en werken te combineren. Lofts zijn te vinden in voormalige industriële gebouwen, fabriekshallen, pakhuizen et cetera, die voor bewoning geschikt zijn gemaakt.
Het is in oude centra van grote steden een populaire manier van wonen, hoewel lofts zich zelden in de goedkopere prijsklassen bevinden.

Een klein appartement bestaande uit één kamer, meestal bedoeld voor één persoon, wordt een studio of eenkamerappartement genoemd.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

weet niet wat je met een studio bedoeld?
een loft is een woonhuis (nieuw of gerenoveerd ) waarin je zelf de plaats waar de muren komen mag bepalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is een studio
juist gewoon een badkamer en woonruimte.
En voor de rest is er niks meer afgesloten