Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je zelf een lijm mengen welke geschikt is voor decoupage? En met wat voor vernis lak je het dan af?

Ik stel deze vraag omdat ik mijn houten kastje wil beplakken met servetten en behang....(allerlei soorten papier). Ik heb zoveel soorten lijm staan dat er toch wel iets te mengen is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
6.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heb je behanglijm? Of van die kinderlijm die daar op lijkt? Dat werkt toch het beste.. Ik heb vernis toen gekocht bij pippoos maar das eigenlijk helemaal niet nodig.. Ieder blanke lak volstaat.. Heb je ook nagedacht om met craquelé te werken? Geeft n super mooi en echt effect! Veel plezier :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en pipoos is ook niet het allergoedkoopste, +

Andere antwoorden (2)

Eigenlijk kun je heel veel lijmen met gewone houtlijm. Vroeger heb ik veel gekeken naar interieurprogramma's op de BBC en zij plakten bijna alles met iets wat ze PVA noemden, geloof ik. Toen kwam ik erachter dat dat gewoon houtlijm is. Deze lijm laat ook een laagje achter over je papier waardoor je het gewoon kunt aflakken. Maar het mooiste is met een lak die niet vergeelt.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behangerslijm is het beste.Het aflakken met een jacht/botenlak of glitsa.Eenmaal het kastje in gebruik genomen,goed te onderhouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding