weet iemand iets tegen flikkerende lichtjes?

mijn bedlichtje flikkert heel veel, ik heb al 4x het lampje vervangen en 2x het snoer. andere apparaten doen het in dat stopcontact wel. moet ik een nieuwe bedlamp kopen of is er nog een manier om het te reparen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur

Het beste antwoord

Op de manier zoals jij het omschrijft lijkt het erop dat er ergens een draadje los zit of zo. Dat kan overal in de stroomkring zijn, daar moet je dus even naar zoeken:
- de wandcontactdoos (want andere apparaten die het daar wel doen zijn misschien niet gevoelig voor iets dat af en toe een heel klein beetje minder contact maakt)
- de stekker
- de schakelaar
- de fitting (daar zitten twee strippen in die contact moeten maken met de lamp, wellicht is er een een beetje uitgebogen zodat die niet goed meer tegen de lamp aan komt)
- de lamp zelf (maar die heb je blijkbaar al vervangen)

Toegevoegd na 1 minuut:
oh: let erop dat je de spanning eraf haalt voordat je er aan gaat prutsen!
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien ligt het dan aan de fitting? Je zou kunnen proberen die te vervangen, al weet ik niet hoe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk maak de fitting in het lampje (binnenkant dus niet waar je je lampje indraait) geen goed contact. dus haal je fitting los kijk of de draadjes goed contact maken. zoniet herstel dit als het kan. want kan zijn dat je een nieuw goedkoop bedlampje hebt. dan kan je er niks aan doen. zijn de fittingen meestal om de draden heen gegoten. dus in dat geval een nieuwe aanschaffen.

Toegevoegd na 4 minuten:
je hoeft dus niet je fitting te vervangen zoals in het antwoord bij poesjelief. wel als mijn antwoord niet werk dan zou je dat ook eerst nog kunnen doen. als dat dan ook niet werk zou ik een nieuwe kopen.