Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is beter voor tapijt , kousenvoeten of schoenen ( maar dan wel met gladde zolen )?

Ik heb inmiddels weer nieuw tapijt in mijn woonkamer liggen , en voorheen deed iedereeen de schoenen uit.
Nu vroegen we ons hier af , zijn kousenvoeten wel zo goed voor het tapijt?
Omdat wanneer sokken op een gegeven moment klammig worden , en dus de tapijtpool ook lijkt deze me kwetsbaarder dan wanneer er met droge schone gladde schoenzolen op gelopen wordt.
Heeft iemand hier verstand van , die mij hier een duidelijk antwoord op kan geven ?
De kleur van het tapijt is donker dus qua vlekken zie je er zeer weinig op

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

harde deeltjes (zoals zand of modder) in het tapijt geeft snellere slijtage. Vaak en grondig stofzuigen, vooral bij hoogpolig tapijt. Hoe meer polen per m2, hoe minder vuil er in kan. En schoenen aan of uit is je persoonlijke voorkeur. Maar als je gastheer geen zin heeft in poep op zijn tapijt, dat is dan weer zijn voorkeur ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik gebruik op tapijt pantoffels met een harde zool.
Met zachte (rubber?) zolen kun je makkelijker haren uit het tapijt trekken. Vooral bij langharige vloerbedekking en tapijten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tapijt kan best tegen een beetje vocht. Over klamme sokken hoef je je geen zorgen te maken. De meeste tapijtsoorten kunnen immers ook nat gereinigd worden.

Ik draag zelf geen schoenen in huis, puur omdat ik dit hygiënischer vindt. Schoenen zullen trouwens ook eerder slijt opleveren aan het tapijt.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Tapijt is om op te lopen, om te gebruiken. Al bijzonder dat mensen hun schoenen uitdoen...Zou me opgelaten voelen als ik ergens kwam en ik met mijn schoenen uitdoen.
Ik heb liever schoongeveegde schoenen dan (blote of kousen-) voeten.
Als er vuil op ligt maak je het schoon. Je moet wel kunnen leven in je huis. Als je tegeltapijt hebt kun je in geval van ernstige vlekken een nieuwe tegel erin leggen. Met vast tapijt is dat moeilijker.

Maar laat iedereen rustig zijn schoenen aanhouden hoor. Het tapijt is erop getest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het voor het behoud van je tapijt beter is om op kousenvoeten of pantoffels of op blote voeten dan met schoenen aan te lopen in huis . het is jouw huis dus jij mag zeggen of iedereen zijn schoenen uit moet doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding