Mijn leren stoelen zijn beschadigd bij de naad, 3 kleine gaatjes, de witte vulling is te zien. Hoe werk ik dit bij?

Zijn hier reparatiesetjes voor en zoja waar zijn die te verkrijgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.4K

Antwoorden (4)

Je kunt natuurlijk ze proberen te repareren door op de gaatjes kleine lapjes leer (fourniturenzaak) in de goede kleur te plakken met speciale lijm. Maar dat blijf je natuurlijk wel altijd zien, evenals naaien/stoppen, dat ik overigens bij leer niet zou proberen.

De conditie van de zitting moet verder nog wel goed zijn, anders blijft-ie steeds opnieuw beschadigen en wordt het toch wellicht tijd de stoelen opnieuw te stofferen - of nieuwe stoelen te overwegen.

Als lapmiddel kun je proberen de plekjes waar de witte vulling er uit komt te camoufleren door de vulling op die plaatsen te kleuren (kan afgeven !) of er kleine lapjes stof in de zelfde kleur onder te frotten. Maar dat gaat vermoedelijk weer verschuiven.

En kijk ook of je er achter kan komen waarom de zittingen versleten / kapot zijn. Zijn ze al zo oud ? Leer gaat 5 tot 20 jaar (afhankelijk van de kwaliteit) mee. Zitten er kinderen op hun knietjes met schoentjes aan op de stoelen ? Worden ze gebruikt als parkeerplaats voor harde voorwerpen ? (tassen, dozen, boodschappenkratten) Heeft er iemand een broek met metalen accessoires ? Wellicht kun je proberen erger (of hetzelfde met nieuwe stoelen) te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze zijn zelf te repareren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smeer het een paar keer goed in met schoensmeer,daarna weer uitpoetsen en/of uitwrijven.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het achter in de naad zit,waar de zitting en de rugleuning samen komt is het moeilijk te repareren.Je zou dan de zelfde kleur koord kunnen gebruiken en dit op alle stoelen met textiel lijm vast lijmen,zodat je een geheel hebt.Zitten de gaatjes in het midden van de stoel,kun je misschien een stukje leer van de onderkant van de stoel halen,rondjes van knippen en de gaatjes opvullen.