wie heeft er een gietvloer? hoe is het met krassen,vlekken enz... is het een makkelijke vloer of beter geen gietvloer?

we zijn bezig met kijken naar een nieuwe vloer..wie weet of een gietvloer goed is.en kan er vloerverwarming onder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
2.7K

Het beste antwoord

Ik ken wel mensen die er spinnend tevreden over zijn. Een gietvloer is een persoonlijke keus en bij normaal gebruik zeer slijtvast. Combinatie met vloerverwarming gaat prima.

ter orientatie:
http://www.gietvloeren.nl/soorten.php

Toegevoegd na 2 minuten:
en deze vond ik ook wel interessant:
http://www.allesover-wonen.be/vloeren/niets-zo-handig-als-een-gietvloer.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb een site gevonden waar heel veel mensen hun ervaring met een gietvloer aan hebben doorgegeven. Misschien heb je daar wat aan? : http://www.trosradar.nl/zoeken/

Een gietvloer en vloerverwarming gaan wel zeer goed samen. De lage warmteweerstand van de gietvloer maakt dat de vloerverwarming makkelijk warmte door kan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit ervaring van familie weet ik dat een gietvloer niet bevalt.
Ze hadden het in hun woonhuis en in een artsen praktijk van een goede kwaliteit met een toplaag eroverheen.
Zowel in huis als in de praktijk is het weer verwijderd.
Ondanks de toplaag had het op een gegeven moment toch de nodige vlekken die er niet meer uitgingen.

Zelf hebben wij vloerverwarming in ons huis en daarop ligt een pvc vloer wat ons geweldig bevalt.
Het wordt ook veel gelegd in showrooms en kindercreches en is in tegelvorm als plankenvorm te krijgen in alle kleuren.
Wij hebben hem van het merk van de site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een gietvloer! En ik ben tevreden, krassen en vlekken krijg je er niet op. Je kan alle denkbare kleuren maken. Let wel op dat je ondergrond perfect glad is, anders zie je het terug in het eindresultaat. Ik was iets te zuinig, en daardoor is het niet 100% glad geworden.
Mijn keuze was om het deels transparant met paarse vlekken te maken, met een ondervloer van beton en dat is goed gelukt. Op mijn werk hebben we een gladde beige gietvloer, en dit is mooi dekkend geworden.
Vloerverwarming is hier ook mogelijk, maar ik heb het niet gedaan omdat me dat te duur was.