hoe voorkom ik een beslagen spiegel in de badkamer na het douchen?

het duurt altijd eeuwen voordat ik mezelf weer kan zien in de spiegel. iemand tips??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
4.5K
Annswers
13 jaar geleden
Eeuwen, haha! goeie vraag

Antwoorden (9)

Ik zet de hete fohn op de spiegel en je hebt binnen een minuutje weer een spiegelbeeld!
13 jaar geleden
Door je spiegel heel dun in te smeren met afwasmiddel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Even een raamwisser eroverheen halen helpt ook goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan spiegelverwarmers; die kun je achter de spiegel plakken; ze verwarmen de spiegel slechts een paar graden, maar helpen wel tegen de condens.

Verder kun je condens ook bestrijden op dezelfde manier als condens in de auto: met van die blauwe doekjes of anticondensspray.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor als je gaat douchen een beetje afwasmiddel op een vochtig doekje en dan even de spiegel mee inwrijven .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ventileren, ramen openen en/of lucht afzuigen, deur open tijdens het douchen.

Het condens ontstaat door een te hoge luchtvochtigheid, als je het raam open zet gaat de vochtige lucht naar buiten. Ik zeg, bestrijd de oorzaak, en ga niet vechten tegen de gevolgen in!

Probeer het maar eens.

Toegevoegd na 4 uur:
Altijd de verwarming aan in de badkamer, zodat vocht kan verdampen. Tegen schimmels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het simpel wil houden: douche met koud water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt noem me nooit meer kinderachtig -_-"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik jou toch ook niet genoemd :)
ik hou altijd de deur op een kier, bij mij werkt dat, ondanks ik altijd erg warm douche! Verder heb je ook super handige mini ruiten/glazenwissertjes, die je aan je spiegel kunt bevestigen en maak je zo je spiegel in een handomdraai schoon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het antwoord er al niet bijstaat?
Afwasmiddel op je spiegel smeren, en daarna droog maken.....moet helpen?....s6;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen afwasmiddel in de badkamer staan, maar wel shampoo. Dat werkt ook uitstekend en is altijd bij de hand. Voor de douchebeurt even een washandje met wat shampoo over de spiegel halen en voilá: het wonder.