Stel je krijgt ontslag en je hebt nog maar een paar maanden een koophuis. Hoe help nhg en hoe lang en Hoe kom ik dan aan een huurhuis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

NHG helpt op twee manieren:

Ontslag, arbeidsongeschiktheid, relatiebeëindiging of overlijden van uw partner zijn vormen van rampspoed die iedereen kunnen overkomen. In veel gevallen gaan deze gepaard met een inkomensdalingen en betalingsachterstanden op uw hypotheek. Dit kan leiden tot gedwongen verkoop van uw woning.

Als deze verkoop te weinig oplevert om uw hypotheek af te lossen, is een restschuld het gevolg. De Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW) zorgt er onder bepaalde voorwaarden voor dat deze restschuld wordt afgelost. Het resterende bedrag wordt u dan kwijtgescholden en kunt u weer met een schone lei beginnen.

Als de oorzaak van het niet kunnen betalen tijdelijk is dan kunt u in mogelijk in aanmerking komen voor de Woonlastenfaciliteit (WLF). De WLF biedt u de mogelijkheid uw betalingsachterstanden (tot maximaal 9% van de hoofdsom) te laten bijschrijven bij de schuld.

Als uw inkomen weer is hersteld, maakt u afspraken over een terugbetalingsregeling. De WLF is dus geen 'hypotheekvakantie’ maar een overbruggingsmogelijkheid zodat u in uw woning kunt blijven wonen.

Meer informatie over de NHG is te vinden op: www.nhg.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het beste is zo snel mogelijk een andere baan te vinden en te accepteren. Een koophuis moet je "opeten" voor je door een instantie geholpen kunt worden. Inschrijven voor een huurwoning kan altijd, maar tegenwoordig zijn er lange wachtlijsten en is privéhuren sneller (maar ook veel duurder).
Zet in op een andere baan! Ga bijvoorbeeld eens bij een uitzendbureau als Randstad vragen wat daar de mogelijkheden voor jou zijn voor een contract voor een bepaalde tijd of detacheringscontract.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat 'stel' dus ik neem aan dat het dan ook niet echt gebeurt op dit moment.