Je kan en mag altijd bezwaar maken tegen een huurverhoging.

Echter als het gaat om de inkomensafhankelijke huur dan hoeft de verhuurder daar niet perse iets mee te doen, omdat de huurverhoging voor 2014 gebaseerd is op je inkomens van 2013.

Natuurlijk is een beetje vredenlievende verhuurder altijd bereid om er naar te kijken, maar hij is niks verplicht en het geeft jou in deze situatie natuurlijk geen rechten, zeker niet omdat je NU nog niet dat lagere inkomen hebt.

Succes met je bezwaarschrift in elk geval!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er komt een wettelijke (!) huurverhoging aan van 4%, tot 6,5% als je meer dan €34085,- jaarinkomen hebt. Tegen die verhoging kun je bezwaar maken, bij je verhuurder.
Ik heb zojuist een verhoging van 4,5% teruggebracht tot 4%.
Bij een huur van €450,- is dit een mindering van €2,25 per maand.
Op jaarbasis is dit €27,-
Met aftrek van de kosten van een uittreksel bevolkingsregister (€5,-) is dit een besparing van helemaal €22,- per jaar, €2,- per maand.
Trek je plan.