Hoeveel mag mijn bruto jaarsalaris maximaal bedragen om nog voor huurtoeslag in aanmerking te komen?

Het gaat dus niet om mijn vermogen (heb ik niet) maar om mijn bruto jaarsalaris.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hangt ook af van je leeftijd en je woonsituatie.
fisbel
10 jaar geleden
Hier wordt gevraagd naar het maximum inkomen om voor huurtoeslag in aanmerking te komen. Voor alleenstaanden is het maximum inkomen om voor huurtoeslag in aanmerking te komen voor alle leeftijden (in 2014) gelijk, namelijk € 21.600 Voor fiscaal partners isof samenwonenden is er een klein verschil: € 29.325 (jonger dan 65) en € 29.400 (65 en ouder) De woonsituatie is in zoverre van belang dat aan de voorwaarden voor huurtoeslag moet worden voldaan. We mogen aannemen dat Anna1963 aan deze voorwaarden voldoet. Dan is verdere informatie over de woonsituatie niet relevant.

Het beste antwoord

Het inkomen van een alleenstaande mag maximaal € 21.600 zijn om nog in aanmerking te komen voor huurtoeslag. Voor een alleenstaande die de AOW-gerechtigde leeftijd heeft bereikt is dit eveneens € 21.600

Voor fiscaal partmers of samenwonenden mag er maximaal € 29.325 inkomen zijn. Voor AOW-ers € 29.400

Toegevoegd na 11 minuten:
Onder de 65 jaar (pensioengerechtigde leeftijd) is er geen verschil in maximum inkomen. Wel zijn de voorwaarden om voor huurtoeslag in aanmerking te komen verschillend voor 18-23 jarigen en 23-65 jarigen.

Het belangrijkste verschil is dat de rekenhuur voor de eerste groep niet hoger mag zijn dan € 389,05 en voor de tweede groep € 699,48 Ook het maximum bedrag aan huurtoeslag scheelt aanmerkelijk. De maximum huurtoeslag voor 23-65 jarigen is veel hoger. Zie de bron.
fisbel
10 jaar geleden
Castle
10 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Super! Dankjewel :-)!