wat is de verdere procedure als ik een woning aangeboden heb gekregen via woningnet?

ik heb dus afgelopen vrijdag een woning aangeboden gekregen via woningnet (van wooncorporatie eigen haard).
ik heb deze woning op basis van mijn inkomensgegevens van 2012 (IB-60) aangeboden gekregen, maar mijn inkomen is dit jaar iets gedaald maar ik zit nog wel ruim 100 à 150 euro boven de bijstandsnorm die ze stellen. is er een kans dat ze mij de woning dan alsnog weigeren? En zo nee, hoe lang duurt het nadat ik mijn gegevens heb ingeleverd voordat ik het huurcontract kan komen tekenen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar? Amsterdam of ergens anders in Nederland of Belgie?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amsterdam

Het beste antwoord

Het lijkt mij niet dat ze je de woning zullen weigeren. Zo'n jaarlijkse opgave van je inkomen van de belastingdienst is alleen een indicatie voor die woningbouwvereniging van wat je ongeveer verdient. Ze weten best wel dat dat soms omhoog en soms omlaag kan gaan,
Als er alleen bijstandsniveau vereist is, kun je die woning gewoon krijgen.
Als de woning nu leegstaat kun je vast vrij snel het huurcontract tekenen, zodat er de eerste van de volgende maand een nieuwe huurder zit in dat huis.