Ik alleenstaande vader, woon samen met mijn zoon van 18.Het huurhuis waarin wij wonen staat op mijn naam.Kan mijn zoon ook ingeschreven worden?urgent

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inschrijven is geen enkel probleem, gewoon bij de gemeente. Inschrijven als medehuurder legt Pelle al uit.

Antwoorden (1)

Dat ligt wat ingewikkeld:

Verzoek medehuurderschap

Andere huisgenoten, zoals partners die samenwonen maar niet getrouwd zijn en geen geregistreerd partnerschap hebben, zijn niet automatisch medehuurder. Om dat wel te worden moeten ze een verzoek bij de verhuurder indienen om medehuurder te worden. Voorwaarde is dat u een duurzame gemeenschappelijke huishouding voert. Een logé, onderhuurder of pensiongast kan dus geen medehuurder worden.
Inwonende kinderen

Meestal gaan kinderen na verloop van tijd het huis uit. Daarom wordt bij inwonende volwassen kinderen geen duurzame gemeenschappelijke huishouding met de huurder verondersteld en kunnen zij geen medehuurder worden. Woont een volwassen kind bij de ouder of ouders in om deze te verzorgen, dan wordt soms wel aangenomen dat er sprake is van een duurzame gemeenschappelijke huishouding en kan wel een verzoek tot medehuurderschap worden gedaan bij de verhuurder.

Toegevoegd na 45 seconden:
In principe niet dus maar bel gewoon even je verhuurder op om het zeker te weten.