Kan het in de wasmachine dan is het antwoord eenvoudig.
Kan dit niet, dan kan je van HG een middel kopen, oplosbaar met water, spuiten op de kussens, leg er een oude handdoek op en al het vuil in de vorm van schuim trekt in deze doek. Resultaat: heel schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Kijk altijd eerst op het productlabel van uw tuinkussens voor reinigings- en was instructies. Bij zware vervuiling kunt u zelf reinigen middels een doek of zachte borstel met een niet te heet sopje met zachte zeep. HG verkoopt een speciale "tuinmeubel kussen reiniger", verkrijgbaar bij veel DHZ zaken en bouwmarkten.

Nooit doen: uw tuinkussens kunnen beschadigen, verkleuren of vervormen bij behandeling in een wasmachine of droger. Droog de kussens ook niet in de volle zon.

U kunt ook bij uw stomerij informeren, veel stomerijen accepteren tuinkussens ter reiniging.

Dit is een bedrijf met goede referenties op het gebied van tuinkussen reiniging:

Hopschoon Tapijtreiniging
Slichtenhorsterweg 20
Nijkerk GLD
tel: 033-2456921
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet eerlijk toegeven, dat ik meer dan eens gewoon in de wasmachine hebben gedaan op 40 graden, en met succes. Daarna op de lijn, ze drogen sneller dan je denkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik leg ze altijd in bad zet de thermostaat kraan op 45 graden wasmiddel erin en de kussens erin
die laat ik een dag liggen {wel regelmatig omdraaien] en dan laat ik het water weglopen en spoel ze 1 voor 1 aan beide kanten af en hang ze daarna over de waslijn om te drogen
en ze zijn weer helemaal zuiver
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel afhankelijk wat voor materiaal het is, en wat er voor vulling in zit. De meeste gewone tuinkussens zijn gewoon geschikt voor de wasmachine, ze zijn immers ook redelijk weersbestendig (vooral vaak wel zonbestendig). Als je ze dan gewassen hebt kan je ze misschien gelijk behandelen met Harmi-sol, waar het een beetje vuil- en waterafstotend van wordt.
Pas op als je kussenhoezen van katoen zijn, dat kan iets krimpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het makkelijkste: in de wasmachine op het wolprogramma.
Helaas is dit niet het beste, want echt schoon zijn ze er bij mij niet van geworden.
Toch heb ik geen zin om ze met de hand schoon te wassen, ik denk dat ze dan niet schoner worden als met de machine.
De volgende keer probeer ik het voorzichtig op een iets heter programma zonder centrifugeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de rustigste stand een beetje centrifugeren dat even het meeste water eruit gaat.
Bedoel je echt een was beurt ?
Of bedoel je hoe je ze schoon krijgt als iemand er een vlek van ijs of wijn ofzo op geknoeid heeft?
In het eerste geval kun je ze gewoon een paar dagen laten weken in vanish en daarna in de wasmachine op of het wol programma of 30 graden.
En in het tweede geval met water en iets groene zeep of ossegalzeep.
Zijn ze helemaal niet meer te redden dan koop je gewoon nieuwen.