Er komt een beetje een wat muffige lucht uit mijn wasmachine? Hoe verwijder ik deze?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Laat de wasmachine draaien zonder was, maar voeg azijn toe i.p.v. waspoeder op 90 graden (=kookwas). De muffe lucht ontstaat door schimmelvorming in je wasmachine.
Na de 'azijn-behandeling', nogmaal een kort wasprogramma laten draaien zonder wasgoed, en je wasmachine is weer schoon en de azijnlucht is dan ook weg.
Veel succes met deze tip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

kijk hier maar eens.

http://forum.fok.nl/topic/1079254
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad een keer laten draaien met azijn.

En daarna:
Zuinig zijn met wasmiddelen.
De was er meteen uithalen als de machine klaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de muffe lucht kan ook komen van het water dat blijft staan in de pluisjesfilter, onderaan je wasmachine. Dat kun je laten leeglopen en schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan goed zijn dat er iets vastzit in je wasmachine waardoor die luch ontstaat. Ik zou 'em maar eens grondig laten onderzoeken.