Kan een doorsnee wasmachine en vaatwasser op 1 water kraan en 1 afvoer?

Hallo

Ik heb 1 waterkraan en 1 afvoer in de muur zitten. Deze werden gebruikt voor een wasmachine. Ik zou er graag een vaatwasser willen bijzetten, maar ik vraag me af of ik beide toestellen kan aansluiten op 1 kraan (met tussenstuk) en afvoer en deze terzelfdertijd kan gebruiken (is er genoeg debiet van aanvoer en afvoer voor doorsnee machines)?

Alvast bedankt!

3 jaar geleden
3K
Utrecht
3 jaar geleden
Denk ook even aan de electrische aansluiting. Zitten beide op dezelfde groep? Dan kunnen ze waarschijnlijk niet gelijktijdig draaien (2 x 2000W trekt meer dan 16A).

Antwoorden (1)

De afvoer van twee machines tegelijk kan te veel zijn, mat als gevolg wateroverlast.