Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe gezoete composiet reinigen?

Wij hebben sinds 5 jaar gezoete composieten keukenblad maar merken dat er vlekken ontstaan als er een vochtig glas of pot heeft opgestaan. Ook is er een schijn van vettige glans op het werkblad. Ik poets wel regelmatig met water en zachte afwaszeep maar dat helpt blijkbaar niet. Ik heb gelezen dat sommige mensen met azijn ontvetten maar de instructies van de leverancier waren om voorzichtig te zijn met zuren. We zijn dus zeer voorzichtig als we citroen etc gebruiken: dwz diréct poetsen als er een druppel citroen op gevallen is. Wel zeer vermoeiend om te koken. Is er iemand die weet hoe je de vlekken en vettige glans wegkrijgt? Graag had ik ook vernomen of ik misschien te hard overdrijf met het gebruik en poetsen van citroen etc;
Alvast bedankt

mvg Yves

4 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er zijn speciale reinigers voor composiet werkbladen, ik heb een fles van het merk Stonetech. Na het reinigen moet je een afwerklaag aanbrengen, ook dat is van dat merk te koop. Door de afwerklaag dringt er geen vloeistof meer in het poreuze blad.
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding