Hoe haal je makkelijk kauwgom uit textiel?

Zit ik op school, rustig oplettend in de les, voel ik iets kleverigs aan mijn rug plakken. Kauwgom dus, lang leve de iets minder oplettende scholieren die het nodig vinden hun kauwsel aan de muur te smeren...
ik heb het meeste eraf geschraapt, maar nu zit er nog een soort vlek in. De welbeproefde methode van het pindakaas erop smeren en in de vriezer doen heeft niet echt gewerkt, iemand nog tips?
alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (5)

je textiel een nacht in de vriezer leggen dan kun je het er morgen heel makelijk er iut krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens met
1. een hete strijkbout en dik wcpapier ertussen
2 even bevriezen en dan weg proberen te krabben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kauwgom uit kleren kun je verwijderen met een doekje met terpentine en het mooie is dat alle stoffen tegen terpentine kunnen gewoon op laten drogen en je ziet er niets meer van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wasbenzine lost rubber, kaugum en stickerresten op. deppen met wasbenzine, stof verkleurt niet. goed naspoelen. succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pindakaas op de kauwgom smeren en een nacht in de diepvries.Pindakaas heeft een oplossende werking.Het merk pindakaas maakt niet uit.(Grapje) Maar het werkt perfect!