Hoe werkt een 'wasbal'?

In de Blokker folder staat een z.g.n. wasbal, een 'ecowasbal'. In de folder staat dat je wel 1000 keer je wasmachine kan laten draaien zonder wasmiddel, enkel door de wasbal te gebruiken. "Door de anti-roestmagneten en keramische balletjes wordt het waswater gealkaliseerd en geactiveerd. Door de beweging van de wasmachine en de geactiveerde watermoleculen zullen vlekker eenvoudig loslaten van de kleding"
Wat krijgen we nou?! Kan dat- werkt dat? En hoe kan dat dan? Ik ben erg benieuwd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je vraag, ik zou hem namelijk ook stellen.
Ik weet wel dat het niet nieuw is en al een tijdje in de handel maar of het nu werkt?
Ik denk wel dat ik mijn geurtje in de kleding zou gaan missen namelijk.

Het beste antwoord

Simpel antwoord: een wasbal werkt niet echt.
Bij een goede vulling van de trommel (1/2 tot 2/3) wast (masseert/wrijft) de was zichzelf. Daarvoor dienen de 3 wasranden in de trommel.
Kalk kan best worden bestreden VOOR het water in de wasmachine binnenkomt, zo wordt ook de inlaatkraan en zeepverdeler beschermd. Een polykristalijne of zoutfilter of eventueel een magneetblok kan in bijna elke doe-het-zelf zaak gevonden worden.
De alkalische werking van zo'n wasbal is het enige waar een beetje waarheid in zit en dan nog ben je beter af met een wasmiddel vanwege het lekkere geurtje. Hetzelfde geldt voor de wasverzachter.
De antiroest werking daarentegen is totaal uit de lucht gegrepen. Trouwens, bij de meeste moderne wasmachines bestaat het volledig mechanisme uit kunststof en inox. Het volstaat dus om na het wassen het toestel even uit te drogen en eventueel de deur op een kier te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een wasbal werkt niet. Helaas Pindakaas. Zie ook onderstaande link.
Als jouw was niet al te vies is, wordt hij met zo'n wasbal wel min of meer schoon, maar dat werd hij zonder wasbal met alleen water, ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Inderdaad. plusje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag meneer Blokker dat dan zomaar verkopen? Iets wat niet werkt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo staan er wel meer 'amazing discoveries' bij de Blokkert!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder ondervond ook de keiharde waarheid...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wil niet half weten wat een kloofvormig landschap mijn gezicht is na al die wondercremes ;-)
Hoe het precies werkt willen de Koreanen niet vertellen.

Als je heel zacht leidingwater hebt, gaat het nog, maar zit er iets te veel kalk in dan wordt je was op den duur grauw.
Bovendien ruikt je was niet lekker fris zoals bij wasmiddel.
Hij gaat ook niet zo lang mee als ze beweren.

Sommige mensen gebruiken de wasbal in combinatie met een heel klein beetje waspoeder, dat schijnt beter te werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar www.ecowasbal.nl voor al je vragen.
Dit is de originele Ecowasbal en niet degene die bij Blokker ligt.
Met vriendelijke groet, GreenHabits
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey geweldig, een antwoord van de prof! Dank :-)
Beste Heidi78. Niet alle wasballen die claimen dat ze schoon wassen, wassen naar behoren. Er is echter een bal die dat wel doet. Je kan me altijd even mailen op advertentiebod@hotmail.com als je meer wil weten over deze bal.