Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik de pan los van mijn inductieplaat als deze vastgeplakt is door overgekookte erwtennat?

Het betreft een SHG IK 2010.

6 jaar geleden
13.3K
TurfGraver
6 jaar geleden
Nat maken en tijd laten weken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

met water of je kan het met een mes doen!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een ingebrande Inductie kookplaat schoonmaken
Als er toch hardnekkig vuil ontstaat, kun je dat het beste op een zo voorzichtig mogelijke manier verwijderen. In de keuken is het gebruikelijk om ingebrand vuil weg te schuren, maar met schuren kun je een inductiekookplaat niet schoonmaken. Tenminste: niet zonder ook een stukje van de kookplaat zelf mee te schuren. Daarmee riskeer je onherstelbare krassen. Gebruik dus een doekje, warm water en wat mild afwasmiddel, en vooral wat geduld. Lukt het dan nog steeds niet? Koop dan een schoonmaakmiddel dat specifiek voor inductiekookplaten is bedoeld.

Radeermessen en plaatschrapers
Eventueel kun je het vuil ook wegschrapen. Er bestaan speciale radeermessen of plaatschrapers om dat klusje te klaren. Veel fabrikanten raden ook aan om het daarmee te doen. Gebruik niet te veel kracht en houd het mesje onder een hoek van 45 tot 60 graden. Op die manier verwijder je de resten zonder krassen te maken.
(Lees meer...)
fremar
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding