hoe verwissel je een stofzuigerzak? Maakt niet uit welke stofzuiger, moet het voor school weten en ik heb geen idee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het aan een van je ouders, oma of desnoods de buurvrouw. Dan kun je zien hoe het moet en zelf even oefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg dat je ouders zich een Dyson kunnen veroorloven. Daar zit geen zak in.

Antwoorden (4)

Volgens de gebruiksaanwijzing van de betreffende stofzuiger. Misschien kun je er op Internet nog eentje vinden als je hem kwijt bent ?> Je moet namelijk ook wel de juiste zakken hebben, en er zijn nogal wat modellen.

Over het algemeen is het : slang loskoppelen, klep open, oude zak eruit, nieuwe zak erin, klep dicht, slang terugplaatsen. Maar hoe en waar precies, dat hangt dus helemaal van je stofzuiger af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig werken veel stofzuigers met een Standaard Stofzuigerzak ( S- Bag) . Deze is vrij makkelijk te plaatsen.

Je klapt de voorkant van de stofzuiger open ( meestal met behulp van een knop die je indrukt of uittrekt ) . De "kop " met de slang eraan klapt op en je ziet de "buik "van de stofzuiger , met de "maag" zijnde de S-bag. Je kan de toevoer naar de S- bag afsluiten met een kartonnen schuifje. Dan neem je de S-bag uit en je plaatst een nieuwe. Het wijst zich vanzelf, het kartonnen mondje van de S- bag past in een gleufje aan de kant waar de stofzuigerslag zit . Stofzuiger dichtklappen en zuigen maar !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je het voor school wilt weten zou ik de volgende uitleg geven:

De meeste stofzuigerzakken hebben een plastic of kartonnen gedeelte rond de opening waar de slang in komt. Dat stukje plastic of karton past in een sleuf zodat de zak goed zit. Daarna doe je de klep dicht en komt de slang precies over het gat heen.

In bijgaande foto kan je dat goed zien.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je zou ook je vader/moeder kunnen vragen het voor te doen en dan wat foto's maken met je mobiel of camera. Die kan je in Word plakken als het een opdracht betreft.

Andere tip is om je vader/moeder te vragen de doos met zakken te laten zien. Daar staat ook meestal een plaatje op met hoe je ze moet verwisselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak thuis de stofzuiger open aan de kant waar de slang zit, en kijk goed. Dan kom je erachter. Zo heeft iedereen het geleerd. Dus dat zal bij jou ook wel lukken.