Wat kan ik doen tegen plakkende waslijnen?

De lijnen van mijn droogmolen plakken enorm. Als de was eenmaal droog is blijft het vanzelf aanhangen.
Ik heb geprobeerd om met water en afwasmiddel schoon te maken. Diverse keren zelfs, maar het blijft plakken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

Het zijn de weekmakers in het plastic, daar is niets aan te doen.
[sterspotje aan]
Als het om een droogmolen van Brabantia gaat, ik heb daarvan al twee keer een gratis nieuw lijnenpakket gekregen. Geweldige service.
[sterspotje uit]
Het inrijgen is wel een *$#@$werk, maar ja...
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal een plusje, ook al baal ik behoorlijk. Maar ik ga dus maar voor nieuwe lijnen (of molen) zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de tip van de nieuwe lijnen. Inmiddels zitten ze erop. Het ging, na jouw waarschuwing, eigenlijk best makkelijk.... ;-)

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk is het plastic aan het vergaan en zul je of nieuwe lijnen er op aan moeten brengen,of een geheel nieuwe droogmolen aan moeten schaffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal een plusje, ook al baal ik behoorlijk. Maar ik ga dus maar voor nieuwe lijnen (of molen) zorgen.
Behalve het goede antwoord van moolkeesje hierboven, is het ook mogelijk dat je droogmolen in de buurt staat van bomen waar momenteel luis in zit, dezen geven een plakkerig stofje af (poep) die op je waslijnen kan gaan zitten, denk maar eens aan auto's die er onder staan.